Undervisningsforløb i MYRE
Undervisningsforløbene omhandler undervisning om eller med emerging technologies. Undervisningen foregår i og på tværs af fag på forskellige uddannelsesniveauer. Nogle af forløbene afholdes “i uddannelseskæden”, altså i samspil mellem uddannelsesniveauerne; fx som brobygning, som ´samundervisning´ af elever og studerende fra forskellige uddannelsesniveauer, som gæsteforedrag, som læringsaktiviteter ´elev-elev´ henholdsvis ´studerende-elev´, som fælles learning events, og meget mere.
Forløb i MYRE Syddanmark
Undervisningsforløbene i MYRE Syd er blevet gennemført i efterår 2023 og i perioden jan.-feb. 2024 af:
- Svendborg Erhvervsgymnasier (SESG), HHX og HTX
- Syddansk Universitet (SDU), Mærsk Mc-Kinney Møller Institut
- UCL, sundhedsuddannelser
- Grundskolerne Haahrs og Rantzausminde
I fagene i uddannelserne, MYRE Syd
Efterår 2023, SDU: “Kunstig intelligens som en læringsteknologi“, i uddannelsen Game Development and Learning Technologies
Efterår 2023, UCL: “XR til fremme af sygdomsforebyggelse og genoptræning“, i valgfag
September 2023, UCL: “AI som læringspartner i sundhedsuddannelser”, i radiografuddannelsen
Oktober 2023, HTX (SESG): “Opgaveformuleringer med Chat GPT”, i samfundsfaget
24. okt. 2023, HTX (SESG): “AR-programmering med TinkerCad og Meta Spark”, i faget programmering B
11. okt. 2023, Rantzausminde, 7. kl.: “SkoleGPT som kreativ partner”, i faget biologi
Jan. 2024, HHX (SESG): “Kvalificering af elevernes skriveprocesser og intro til ChatGPT”, i danskfaget
I uddannelseskæden, MYRE Syd
13. sept. 2023, UCL og HTX Svendborg: “XR prototyper til sundhedsfremme”, UCL studerende pitcher deres XR prototyper, med sparring fra HTX. Gennemført på UCL med 70 studerende i fysioterapi, hhv. Multimediedesign, og 10 HTX elever (1., 2. og 3. g)
21. sept. 2023, UCL og SDU: “Fælles undervisning om kunstig intelligens”, historisk udvikling af AI og anvendelse af ChatGPT i sundhedsuddannelserne. Gennemført som fælles forelæsning for UCL- og SDU-studerende på SDU.
25. okt. – 16. nov. 2023, Haahrs og HHX: “AI for iværksætteri” – idéudvikling til iværksætteri i et fælles forløb med merkantilt gymnasium
27. okt. 2023, Rantzausminde og HTX/HHX: “AR og bæredygtighed: Anvendelse og produktion” – et tværfagligt brobygningsforløb til en erhvervsgymnasial uddannelse
19. – 23. feb. 2024, Haahrs og UCL: “XR i sundhedsvæsenet” – indsigt i og afprøvning af Virtual Reality for 10. kl., med introduktion fra UCL lektor
HTX: “AR-programmering”
Forløbet blev gennemført d. 24. okt. 2024 i faget Programmering B på teknisk gymnasium i Svendborg . Med deltagelse af
Haahrs og UCL “XR i sundhedsvæsenet”
Forløbet blev afholdt d. 19. feb. 2024 i løbet af 1,5 timer for 51 elever fra 10. kl. på Haahrs.
SDU “AI som læringsteknologi”
Forløbet blev gennemført i efterår 2023, med eksamener i jan. 2023, med 36 bachelorstuderende, 3. sem. på ingeniøruddannelsen Spiludvikling og
HHX (SESG): “ChatGPT i Danskfaget”
Om forløbet Forløbet blev gennemført jan. – feb. 2024 i Danskfaget på det merkantile gymnasium (HHX) Svendborg med 26 elever
UCL og HTX “XR-prototyper til sundhedsfremme”
Forløbets ramme var et udvidet afsluttende event for et valgfag i Mixed Reality (XR) på professionshøjskolen UCL. 25 UCL-studerende præsenterede
Protected: UCL “XR til fremme af sygdomsforebyggelse og genoptræning”
There is no excerpt because this is a protected post.
UCL og SDU: “Fælles undervisning om AI”
Forløbet blevet gennemført som et dagsarrangement på SDU d. 21. sept. 2023. Deltagerne var studerende fra radiograf-uddannelsen, 7. semester, professionshøjskolen
Haahrs og HHX: “AI for iværksætteri”
Forløbet om iværksætteri blev gennemført som en del af undervisningen i 10. kl. på Haahrs sammen med HHX Svendborg i
Rantzausminde og HTX/HHX: “AR og bæredygtighed: Anvendelse og produktion”
Forløbet blev gennemført i rammerne af en brobygning d. 27. okt. 2023 på det merkantile og tekniske gymnasium i Svendborg
HTX (SESG): “Opgaveformuleringer med Chat GPT”
Om forløbet Forløbet blev gennemført i oktober 2023 med 3 moduler på teknisk gymnasium (HTX) Svendborg i samfundsfaget, 3.g. Eleverne
Protected: UCL: “AI som læringspartner i sundhedsuddannelser”
There is no excerpt because this is a protected post.
Rantzausminde: “SkoleGPT som kreativ partner”
Om forløbet Forløbet blev gennemført d. 11. okt. 2023 på Rantzausminde Skole i en 7. kl., som del af biologiundervisningen.